Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
  • Aanbod
    • Cursus Website Bouwen met Persoonlijke Begeleiding
  • Over
    • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
    • Portfolio
  • Contact
  • Blog

5 februari 2011 door Riet Reageer

10 redenen om te bloggen; zelfs als niemand het leest

Supertitel, nietwaar?
Ik heb ‘m helaas niet zelf bedacht…
Ook wist ik eigenlijk nog niet dat bloggen zóveel meer voordelen heeft, totdat ik dit (ook super) artikel tegenkwam van Mark Schaefer “10 Reasons to blog – even if nobody reads it” en ik wilde het supergraag delen.
(Ik heb Mark op de hoogte gesteld van het feit dat ik zijn artikel vertaald en gedeeld heb, 
zie de comments daar).

Respons krijgen op je blogs,
lezers betrekken bij je bedrijf,
meer bezoekers op je website:
het lijkt een hele opgave!
Wat voor zin heeft het om te bloggen? zou je denken.
Nou, er zijn verschillende goede redenen te noemen.

Bloggen is een marketingactiviteit, je creëert altijd waarde voor je bedrijf.

Tien goede redenen waarom je als bedrijf zou moeten bloggen – zelfs als het niet lijkt te lukken om bezoekers te trekken:

  1. Zoekmachine optimalisatie – Zoekmachines geven de voorkeur aan websites die verse, relevante inhoud hebben. HubSpot onderzoek toont aan dat sites met blogs 55% meer verkeer krijgen dan sites zonder blogs.
  2. Marketing differentiatie – Hebben je concurrenten een blog? Zo niet, dan is een blog een uitgelezen mogelijkheid om je te onderscheiden, om bekend te worden als autoriteit in je vakgebied en je imago te versterken.
  3. Oneindig leven – Je artikelen kunnen worden gevonden, ook al heb je ze meer dan een jaar geleden geschreven. Je content blijft voor je werken, maand na maand!
  4. Een kosten-effectief verkoopgesprek – Je kunt niet iedere klant elke week of elke maand bezoeken. Een blog daarentegen is een uitstekende manier om te zorgen voor een constante stroom van informatie waardoor je mensen herinnert aan je diensten, en waarom je bijzonder bent.
    Als je blog niet gelezen wordt, kun je je artikelen hergebruiken voor bijvoorbeeld je nieuwsbrief of ander promotiemateriaal.
  5. ‘Content engine’ – Door regelmatig publiceren van kwalitatief hoogstaande artikelen laat je je deskundigheid zien.
    Gebruik blog-berichten om klantvragen te beantwoorden; voor je nieuwsbrief; gebruik ze als basis voor presentaties; als leesopdrachten voor workshops.
  6. Directe verkoop – Ja natuurlijk, je kunt verkopen via je blog! Maak reclame voor bv. trainingen in een zijbalk op je blog. Waarom niet?
  7. Indirecte verkoop – Met ‘blog-only’ promoties, aanbiedingen en/of opt-in-inhoud kun je nieuwe leads genereren.
  8. Blogartikelen kunnen massa’s mensen bereiken. Als je artikel wordt opgepikt door een aggregatiedienst, kan het onder de aandacht van duizenden mensen worden gebracht. Meer dan alleen met een persbericht of statusupdate.
  9. Ontwikkeling van nieuwe producten – Door middel van je blog kun je klanten betrekken bij het oplossen van problemen en het creëren van nieuwe ideeën. Starbucks bijvoorbeeld blogt over ideeën van klanten en betrekt zo de klanten bij productinnovatie.
    (Stel onderaan je artikel gewoon een vraag, bijvoorbeeld waar behoeftes liggen van je lezers; een vraag stellen verhoogt de kans dat je een antwoord kijgt -rdw)
  10. Crisisbeheersing – Reacties van bedrijven via blogs worden vaak geciteerd in nieuwsbronnen.

Conclusie: zelfs als niemand je blog lijkt te lezen, zijn dit genoeg argumenten om toch te gaan bloggen…


Lees meer

  • Messcherpe Teksten en Magnetische TitelsMesscherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Linkruil? Niet doen! 3 tips wat je beter wel kunt doenLinkruil? Niet doen! 3 tips wat je beter wel kunt doen
  • Je website sneller makenJe website sneller maken
  • Iedere pagina een andere headerfotoIedere pagina een andere headerfoto
  • Crowdfunding: het publiek als financierCrowdfunding: het publiek als financier
  • Gastenboek op je website in 10 secondenGastenboek op je website in 10 seconden

Categorie: Bloggen

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis minitraining
SUCCES met je site
aan.

(Bevat het simpele TaxiTrucje om snel de aandacht van je bezoeker te pakken.)

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website
- die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Riet de Wit - WebsiteCoachPersoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien