Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
  • Aanbod
    • Cursus Website Bouwen met Persoonlijke Begeleiding
  • Over
    • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
    • Portfolio
  • Contact
  • Blog

4 juli 2020 door Riet Reageer

Je aanbod Magnetisch maken

Een paar jaar geleden wilde mijn oom (75 jaar) NIETS te maken hebben met computers.
Totdat mijn nichtje vier jaar lang naar Australië ging, vanwege werk van haar man. Daardoor kon hij zijn kleinkinderen lange tijd niet zien.
Skypen bleek een mooie oplossing.
Daarvoor had hij natuurlijk wel een computer nodig… en jawel hoor: binnen mum van tijd had hij er een in huis!

Je aanbod magnetisch maken

Je hebt een business, je wil graag iets verkopen. Maar je aanbod slaat niet echt aan.
Kijk eens vanuit een andere invalshoek naar je aanbod, waardoor je aanbod magnetisch wordt, en je veel gemakkelijker verkoopt.

Waaruit bestaat een aanbod?

Of het nu een product of een dienst is: elk aanbod bestaat uit

  • kenmerken en
  • voordelen. 

Voordelen spreken het meeste aan.
Zoals in het voorbeeld van mijn oom.
Voordelen maken je aanbod magnetisch.

Kenmerken zijn specificaties, bv. de duur van een traject, zoveel sessies in zoveel weken, je krijgt online lessen en video’s en pdf’s, zoveel keer een 1-op-1.

Bij een product zijn het de technische specificaties.
Bijvoorbeeld bij een PC: schermformaat, opslaggeheugen, snelheid, aantal USB poorten, welke kabels krijg je erbij, etc.

Veel ondernemers trappen in de valkuil van het benoemen van kenmerken, in plaats van voordelen voor de klant, of doelen die de klant wil bereiken.

Het maakt niet uit hoe geweldig jouw traject of product is samengesteld.
Als de voordelen of te behalen doelen jouw klant niet aanspreken, wordt je aanbod niet gekocht. 

Wat is het voordeel van de duur van een traject, het aantal online lessen, video’s en pdf’s?
Wat is het voordeel van de snelheid of schermgrootte van een PC?

Het gaat om wat jouw klant wil bereiken.

Je aanbod magnetisch maken

In je aanbod omschrijf je zoveel mogelijk voordelen en doelen die je klant wil bereiken.
De kenmerken komen onderaan de pagina.

Dus kijk nog eens naar je aanbod.
Staan de te behalen doelen van je doelklant voorop?
Of benoem je vooral de kenmerken van jouw aanbod?

Het simpele TaxiTrucje helpt ook hier, om snel alle kenmerken te onderscheiden van de voordelen.

Daarnaast helpt het jou om niet alleen je aanbod magnetisch te maken, maar ook je Titels.

Benieuwd naar dit eenvoudige Taxi-Trucje?

Je krijgt het in mijn gratis minitraining ‘Succes met je Site’.
Vraag de minitraining (7 stappen) hier aan.

Lees meer

  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress websiteEenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Een goede blogtitel trekt lezers aanEen goede blogtitel trekt lezers aan
  • SuperTIP: met Bufferapp meer likes, volgers, retweetsSuperTIP: met Bufferapp meer likes, volgers, retweets
  • 10 redenen om te bloggen; zelfs als niemand het leest10 redenen om te bloggen; zelfs als niemand het leest
  • Messcherpe Teksten en Magnetische TitelsMesscherpe Teksten en Magnetische Titels
  • “Ik kan iedereen coachen. Ik wil geen doelgroep kiezen.”“Ik kan iedereen coachen. Ik wil geen doelgroep kiezen.”

Categorie: Slimmer klanten werven

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis minitraining
SUCCES met je site
aan.

(Bevat het simpele TaxiTrucje om snel de aandacht van je bezoeker te pakken.)

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website
- die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Riet de Wit - WebsiteCoachPersoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien