Een paar jaar geleden wilde mijn oom (75 jaar) NIETS te maken hebben met computers.
Totdat mijn nichtje vier jaar lang naar Australië ging, vanwege werk van haar man. Daardoor kon hij zijn kleinkinderen lange tijd niet zien.
Skypen bleek een mooie oplossing.
Daarvoor had hij natuurlijk wel een computer nodig… en jawel hoor: binnen mum van tijd had hij er een in huis!

Je hebt een business, je wil graag iets verkopen. Maar je aanbod slaat niet echt aan.
Kijk eens vanuit een andere invalshoek naar je aanbod, waardoor je aanbod magnetisch wordt, en je veel gemakkelijker verkoopt.
Waaruit bestaat een aanbod?
Of het nu een product of een dienst is: elk aanbod bestaat uit
- kenmerken en
- voordelen.
Voordelen spreken het meeste aan.
Zoals in het voorbeeld van mijn oom.
Voordelen maken je aanbod magnetisch.
Kenmerken zijn specificaties, bv. de duur van een traject, zoveel sessies in zoveel weken, je krijgt online lessen en video’s en pdf’s, zoveel keer een 1-op-1.
Bij een product zijn het de technische specificaties.
Bijvoorbeeld bij een PC: schermformaat, opslaggeheugen, snelheid, aantal USB poorten, welke kabels krijg je erbij, etc.
Veel ondernemers trappen in de valkuil van het benoemen van kenmerken, in plaats van voordelen voor de klant, of doelen die de klant wil bereiken.
Het maakt niet uit hoe geweldig jouw traject of product is samengesteld.
Als de voordelen of te behalen doelen jouw klant niet aanspreken, wordt je aanbod niet gekocht.
Wat is het voordeel van de duur van een traject, het aantal online lessen, video’s en pdf’s?
Wat is het voordeel van de snelheid of schermgrootte van een PC?
Het gaat om wat jouw klant wil bereiken.
Je aanbod magnetisch maken
In je aanbod omschrijf je zoveel mogelijk voordelen en doelen die je klant wil bereiken.
De kenmerken komen onderaan de pagina.
Dus kijk nog eens naar je aanbod.
Staan de te behalen doelen van je doelklant voorop?
Of benoem je vooral de kenmerken van jouw aanbod?

Het simpele TaxiTrucje helpt ook hier, om snel alle kenmerken te onderscheiden van de voordelen.
Daarnaast helpt het jou om niet alleen je aanbod magnetisch te maken, maar ook je Titels.
Wil je méér conversieverhogende schrijftips? Kijk hieronder:
Koppen Die Klikken?
Speciaal voor coaches, dienstverleners en online-cursus makers:
Ontdek 5 simpele headline technieken voor meer verkopen
Geef een reactie