Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
    • 7 Succes Stappen in je mailbox
    • Gratis KLIKgesprek
  • Aanbod
    • Klantwervende website
    • ContentSessie
    • LearnDash + iDEAL
  • Over
    • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
    • Portfolio
  • Contact
  • Blog

13 november 2010 door Riet 1 Reactie

Je doelgroep vinden… Waar?

Je doelgroep vinden kan een klus lijken.
Bepaal eerst wie je doelgroep is, en lees hier tips waar je je doelgroep kunt vinden.

Verzamel eerst informatie over je doelgroep:

  • Welke tijdschriften lezen ze?
    Elja Daae Marketingadvies schrijft daarover: “Media geven veel informatie over lezersprofielen om adverteerders binnen te halen. Op mediawebsites vind je veel informatie over segmenten (segmentatie=onderverdeling in doelgroepen) die wellicht ook voor jou interessant zijn.” Op deze pagina noemt zij bruikbare media-bronnen.

  • Of vraag gewoon wat ze nodig hebben
    Jaren geleden mocht ik via mijn werk een spiksplinternieuwe fiets kopen.
    Geweldig! Ik had altijd op tweedehandsjes gereden.
    Zo’n 1500 gulden mocht-ie kosten, destijds  voor mij een ongekend bedrag.
    Ik verzamelde folders, ging hier en daar eens kijken. Ik voelde me een kind in een speelgoedwinkel. Wàt een keuze!
    Wielrenfietsen, mountainbikes, stadsfietsen, lichtgewichten, met of zonder (25!) versnellingen, ingebouwde versnellingen of uitwendige derailleur, handremmen of pedaalrem, trommelremmen of remblokjes, bagagedrager ja of nee, licht op batterijen of dynamo, brede of smalle bandjes, wielmaten, soorten banden, blitse kleuren…
    Ik wist het echt niet meer.
    Totdat die ene fietsenhandelaar dóórvroeg: wat heb je NODIG?
    Nou… een stevige fiets om de boodschappen mee te doen èn tochtjes mee te maken. Afgestemd op mijn lengte, rechtop kunnen zitten. Degelijke velgen en niet te smalle bandjes, vanwege de vele kinderkopjes in de stad. Genoeg aan 7 versnellingen, liefst weggewerkt in een kettingkast zodat mijn broekspijpen niet onder de smeer komen. Een bel die niet gejat kan worden (gek genoeg gaf die laatste de doorslag)…
    Binnen no time had ik mijn ideale fiets gekocht!

Online:

  • zoek interessegroepen op Linkedin, facebook (en evt. andere netwerksites) sluit je daarbij aan. Vul je profielen zo volledig mogelijk in.
    Laat van je horen: geef comments of info waar je medegroepsleden iets aan hebben, waaruit je expertise blijkt. Stel vragen, start een discussie. Vermeld altijd de URL van je website, goed voor Google. Vermeld ook je Twitternaam.
  • Op Twitter bouw je een eigen community: mensen kunnen jou gaan volgen.
    Zorg dat je interessant bent om te volgen. Tweet plm. 3/4 tips & info over je vak waaruit je expertise en enthousiasme blijkt), 1/4 over jezelf zodat men ook een beeld krijgt van jou als persoon.
    Gebruik sleutelwoorden in je Bio, evt. ook in je naam, zodat je hierop gevonden wordt. Schrijf een tweet over je laatste artikel, prikkel de nieuwsgierigheid naar jouw informatie.
  • Vergeet YouTube niet, dit kanaal wordt steeds meer als zoekmachine gebruikt.
  • Verwijs naar je website, waar bezoekers zich op je nieuwsbrief kunnen abonneren.

Lees ook:
Waarom een doelgroep kiezen, dan sluit ik toch klanten uit?
Hoe bepaal je je doelgroep

Dit is een van de 7 stappen van de SUCCESformule.
Alle stappen in je mailbox ontvangen? Meld je hier aan.

Lees meer

  • 3 Geheimen van een effectieve website3 Geheimen van een effectieve website
  • WordPress upgrade & backupWordPress upgrade & backup
  • De ‘Big Why’: oude wijn in nieuwe zakken?De ‘Big Why’: oude wijn in nieuwe zakken?
  • WordPress plugin installerenWordPress plugin installeren
  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?“Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Afbeeldingen op je blog zonder risicoAfbeeldingen op je blog zonder risico

Categorie: Slimmer klanten werven Tags: doelgroep vinden

Reacties

  1. @KittyKilian zegt

    10 april 2014 om 12:31

    “Totdat die ene fietsenhandelaar dóórvroeg: wat heb je NODIG?” http://t.co/v1kbHLfC3G @WebsiteCoachRdW

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis minitraining
SUCCES met je site
aan.

(Bevat het simpele TaxiTrucje om snel de aandacht van je bezoeker te pakken.)

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website
- die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Riet de Wit - WebsiteCoachPersoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

titel

test

WordPress

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien