Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • WebsiteCoach stopt
  • Blog

1 oktober 2013 door Riet 4 Reacties

Heb jij al een banaan op je website?

Banaan

Wat nou weer… een banaan op je website…

Met een banaan neemt je bezoeker de actie die jij wil.
Het is een metafoor natuurlijk:
voor een niet-te-versmaden Call-to-Action button.

Aartjan van Erkel schrijft hierover: “Bezoekers van je website zijn te vergelijken met nerveuze aapjes.”
Je bezoeker zit klik-klaar, om zo snel mogelijk het antwoord op zijn vraag te vinden.
(Zijn boek ‘Verleiden op internet‘ is trouwens een echte aanrader.)

Homepage van Firefox: 1 grote knop.

Dus geef je hem een banaan:
een opvallende knop om op te klikken.

Geen hele tros, dat geeft keuzestress.
Eén banaan per pagina.

AartJan geeft een mooi voorbeeld: de homepage van Firefox. De downloadbutton trekt meteen de aandacht.

Oja: het is wel handig als je weet wat jouw ideale klant precies zoekt. Dat vergroot de kans dat hij klikt.

TIP-TIP-TIP:

Leer jouw ideale klant kennen – binnen 10 minuten.

Hoe maak je een opvallende Call-to-Action button?

In WordPress kan dat heel intuïtief met de plugin Forget about Shortcode Buttons.

ForgetAboutShortcode-Buttons

Na installeren en activeren krijg je een nieuw icon in de bovenste rij icons.

InsertButton-icon
Bekijk hoe eenvoudig het is in deze video:

Gebruik een tekst die duidelijk maakt wat er gebeurt.
Dus niet ‘Klik hier’.

Zonder plugin:

Wil je geen extra plugin installeren (veel – en vooral slechtgecodeerde – plugins kunnen je site vertragen), maak dan een afbeelding van een button bij een online dienst zoals http://dabuttonfactory.com.
Er zijn er meer, maar deze is redelijk eenvoudig.
Je maakt feitelijk een afbeelding die je kunt downloaden naar je PC door er met je rechtermuisknop op te klikken.

Vervolgens upload je de afbeelding naar je pagina of blogpost met de ‘Media toevoegen’-knop.
Vergeet niet de URL op te geven waar je bezoeker heen moet, na klikken.

BELCHER BUTTON: de ultieme verkoopknop?

Tja, spuuglelijk, maar het schijnt toch dat deze Belcherbutton 35 tot 320 procent méér verkopen realiseert dan andere knoppen.

Belcherbutton, de ultieme verkoop-knop

Perry Belcher heeft alle onderdelen getest. De video waarin hij het uitlegt is helaas inmiddels ‘private’.

Je kunt de Belcherbutton zelf maken, google maar eens op ‘make belcher button’.
Of gebruik de aanbevolen kleuren in je eigen button.
Spuuglelijk… maar ja, als het werkt: why not?

Trek supersnel de aandacht en maak klanten van je bezoekers:
met overtuigende teksten door het simpele TaxiTrucje. 
Uitleg vind je in de minitraining ‘SUCCES met je Site’.
Gratis! Zodat jij ook snel meer klanten krijgt.

Categorie: Bloggen, Slimmer klanten werven Tags: banaan, button, Call-to-action

Reacties

  1. Sophie Jordens zegt

    15 maart 2014 om 16:59

    Beste Riet,
    Heel veel dank voor je e-book en waardevolle berichten. Ik heb nu vierkante ogen, maar met jouw tips en uitleg heb ik mijn website een stuk aantrekkelijker kunnen maken. Ik ben er nog niet, maar weet je nu te vinden en zal ook jouw naam en producten in mijn netwerk en doelgroep onder de aandacht brengen.
    Hartelijke groet,
    Sophie

    Beantwoorden
    • Riet de Wit zegt

      16 maart 2014 om 21:24

      Dankjewel Sophie!

      Beantwoorden
  2. Ayla Verheijen zegt

    19 oktober 2013 om 12:22

    Dag Riet,

    Inderdaad een aanrader, ‘Verleiden op internet’, en leuk dat je wat meer concrete handvatten aan zijn theorie geeft. Goed filmpje ook van Belcher, die kende ik nog niet! Wat een button dan veel uit kan maken….

    Ik denk dat veel van ons (mezelf incluis 😉 bang zijn om ‘lelijke’ dingen op onze site te plaatsen, ook al stimuleert het de verkoop. Goed is om te bedenken dat het niet puur gaat om keihard klanten binnenslepen, maar ook gewoon om helderheid. Je helpt websitebezoekers om belangrijke delen van je site sneller te herkennen. De Belcher button zou trouwens ook niet misstaan in jouw sidebar 😉

    Groet!
    Ayla

    Beantwoorden
    • Riet de Wit zegt

      22 oktober 2013 om 09:43

      Ja klopt, ik ben ook nog niet ‘aan de Belcher-button’, vind ‘m echt lelijk… maar misschien moet ik ‘m gewoon een tijdje testen, eens kijken of het meer inschrijvers oplevert.

      Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Onderwerpen:

  • Afbeeldingen in je blog (8)
  • Algemeen (5)
  • Beeldend kunstenaars (1)
  • Bloggen (17)
  • Boeken – aanraders (1)
  • Gevonden worden (17)
  • Grafische vormgeving (6)
  • Handige tools (10)
  • MailChimp (1)
  • Online training (3)
  • Slimmer klanten werven (33)
  • Testimonial (8)
  • Twitter-tips (1)
  • Video (3)
  • Website sneller maken (4)
  • Wordpress (41)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe
  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • Email funnel maken
  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
LEES MEER

Handige tools

  • Email funnel maken
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien