
Wat nou weer… een banaan op je website…
Met een banaan neemt je bezoeker de actie die jij wil.
Het is een metafoor natuurlijk:
voor een niet-te-versmaden Call-to-Action button.
Aartjan van Erkel schrijft hierover: “Bezoekers van je website zijn te vergelijken met nerveuze aapjes.”
Je bezoeker zit klik-klaar, om zo snel mogelijk het antwoord op zijn vraag te vinden.
(Zijn boek ‘Verleiden op internet‘ is trouwens een echte aanrader.)

Dus geef je hem een banaan:
een opvallende knop om op te klikken.
Geen hele tros, dat geeft keuzestress.
Eén banaan per pagina.
AartJan geeft een mooi voorbeeld: de homepage van Firefox. De downloadbutton trekt meteen de aandacht.
Oja: het is wel handig als je weet wat jouw ideale klant precies zoekt. Dat vergroot de kans dat hij klikt.

TIP-TIP-TIP:
Leer jouw ideale klant kennen – binnen 10 minuten.
Hoe maak je een opvallende Call-to-Action button?
In WordPress kan dat heel intuïtief met de plugin Forget about Shortcode Buttons.

Na installeren en activeren krijg je een nieuw icon in de bovenste rij icons.
Bekijk hoe eenvoudig het is in deze video:
Gebruik een tekst die duidelijk maakt wat er gebeurt.
Dus niet ‘Klik hier’.
Zonder plugin:
Wil je geen extra plugin installeren (veel – en vooral slechtgecodeerde – plugins kunnen je site vertragen), maak dan een afbeelding van een button bij een online dienst zoals http://dabuttonfactory.com.
Er zijn er meer, maar deze is redelijk eenvoudig.
Je maakt feitelijk een afbeelding die je kunt downloaden naar je PC door er met je rechtermuisknop op te klikken.
Vervolgens upload je de afbeelding naar je pagina of blogpost met de ‘Media toevoegen’-knop.
Vergeet niet de URL op te geven waar je bezoeker heen moet, na klikken.
BELCHER BUTTON: de ultieme verkoopknop?
Tja, spuuglelijk, maar het schijnt toch dat deze Belcherbutton 35 tot 320 procent méér verkopen realiseert dan andere knoppen.

Perry Belcher heeft alle onderdelen getest. De video waarin hij het uitlegt is helaas inmiddels ‘private’.
Je kunt de Belcherbutton zelf maken, google maar eens op ‘make belcher button’.
Of gebruik de aanbevolen kleuren in je eigen button.
Spuuglelijk… maar ja, als het werkt: why not?

Trek supersnel de aandacht en maak klanten van je bezoekers:
met overtuigende teksten door het simpele TaxiTrucje.
Uitleg vind je in de minitraining ‘SUCCES met je Site’.
Gratis! Zodat jij ook snel meer klanten krijgt.
Beste Riet,
Heel veel dank voor je e-book en waardevolle berichten. Ik heb nu vierkante ogen, maar met jouw tips en uitleg heb ik mijn website een stuk aantrekkelijker kunnen maken. Ik ben er nog niet, maar weet je nu te vinden en zal ook jouw naam en producten in mijn netwerk en doelgroep onder de aandacht brengen.
Hartelijke groet,
Sophie
Dankjewel Sophie!
Dag Riet,
Inderdaad een aanrader, ‘Verleiden op internet’, en leuk dat je wat meer concrete handvatten aan zijn theorie geeft. Goed filmpje ook van Belcher, die kende ik nog niet! Wat een button dan veel uit kan maken….
Ik denk dat veel van ons (mezelf incluis 😉 bang zijn om ‘lelijke’ dingen op onze site te plaatsen, ook al stimuleert het de verkoop. Goed is om te bedenken dat het niet puur gaat om keihard klanten binnenslepen, maar ook gewoon om helderheid. Je helpt websitebezoekers om belangrijke delen van je site sneller te herkennen. De Belcher button zou trouwens ook niet misstaan in jouw sidebar 😉
Groet!
Ayla
Ja klopt, ik ben ook nog niet ‘aan de Belcher-button’, vind ‘m echt lelijk… maar misschien moet ik ‘m gewoon een tijdje testen, eens kijken of het meer inschrijvers oplevert.