Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
    • 7 Succes Stappen in je mailbox
    • Gratis KLIKgesprek
  • Aanbod
    • Klantwervende website
    • ContentSessie
    • LearnDash + iDEAL
  • Over
    • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
    • Portfolio
  • Contact
  • Blog

5 september 2011 door Riet 3 Reacties

Hoe kunnen nieuwe klanten jou vinden? Google helpt

Allereerst moet je site gevonden worden.
Daarna liefst ook gelezen worden.

Gevonden worden

Mensen die niet via je netwerk op je website komen, moeten je toch kunnen vinden.
Zij tikken een zoekterm in bij een zoekmachine op internet.

Een zoekmachine is simpel gezegd een instrument waarmee je informatie kunt opzoeken in een bepaalde collectie (dus niet het hele internet!). Zorg dus dat jouw site goed wordt opgenomen in de grootste collectie.

Er zijn meerdere zoekmachines, in een groot deel van de wereld is Google de meest gebruikte. In China is dat Baidu, in Amerika staat Yahoo vlak achter Google.

In Nederland is YouTube de grootste tweede. Het is slim om daar filmpjes te plaatsen met interessante inhoud en goede zoekwoorden in de titel; en de link op te nemen in je website.

Hoe werkt een zoekmachine

Met zogenaamde spiderrobots speurt Google het internet af en indexeert content die geïndexeerd mag worden. De robots spitten jouw website door, volgen alle links naar alle pagina’s en onderwerpen in je website en slaan de content op in de collectie van Google.

Vraagt een bezoeker informatie op over een zoekterm, dan haalt Google deze op uit haar index. Vervolgens presenteert ze de meest passende webpagina’s aan de bezoeker. Hoe Google de beste matches bepaalt blijft voor een deel geheim. Maar niet alles, zie de tips hieronder.

Om je site zo goed mogelijk te kunnen indexeren wil Google graag van je weten waar iedere pagina over gaat. Dit doe je door

  • in de titel het belangrijkste zoekwoord van die pagina te gebruiken .
  • Deel je tekst op in alinea’s, geef elke alinea een subkop met stijl Koptekst 2.
    Ook in de subkoppen verwerk je de belangrijkste zoekwoorden.
  • Maak kernwoorden in je tekst vet.
  • Leg links naar andere pagina’s in je site zodat Google deze gemakkelijk kan vinden.
  • Optimaliseer je afbeeldingen: geef ze een duidelijke naam en omschrijving.
  • Iedere pagina krijgt een meta-description, dit is de zwarte tekstregel in de zoekresultaten. Maak er een heldere tekst van (dit doe je in de code.
    Werk je met WordPress, installeer dan de ‘WordPress SEO’ plugin van Yoast.)

website-structuurHou je site overzichtelijk met een heldere website-structuur; gebruik Post-it briefjes als hulpmiddel (lees hier meer).

Je kunt trucs gebruiken om te scoren in Google, maar Google kent de trucs en je loopt grote kans dat je site uit de index gegooid wordt. Dat moet je niet hebben natuurlijk, jouw site wordt dan niet meer gepresenteerd aan de zoeker.

Maak ook gebruik van Social Media: verwijs in je updates naar je website.
Hoe meer ‘inkomende links’ hoe beter.

De inhoud van je site blijft het belangrijkste.
Lees hoe je ervoor zorgt dat jouw blog ook gelezen wordt door de juiste bezoekers.

Trek supersnel de aandacht en maak klanten van je bezoekers: met overtuigende teksten door het simpele TaxiTrucje.
Je vindt het TaxiTrucje in de minitraining 'SUCCES met je Site'.
Gratis!
Zodat jij ook snel meer klanten krijgt.

(Foto WorldBook)

Lees meer

  • Klanten werven via internet in 10 stappenKlanten werven via internet in 10 stappen
  • Linkruil? Niet doen! 3 tips wat je beter wel kunt doenLinkruil? Niet doen! 3 tips wat je beter wel kunt doen
  • Let op: een titel wijzigen kan je bezoekers kosten!Let op: een titel wijzigen kan je bezoekers kosten!
  • De ‘Big Why’: oude wijn in nieuwe zakken?De ‘Big Why’: oude wijn in nieuwe zakken?
  • De allerbeste verkooptrucDe allerbeste verkooptruc
  • 7 tips om je eerste schrijfsels op papier te krijgen7 tips om je eerste schrijfsels op papier te krijgen

Categorie: Gevonden worden Tags: doelgroep, google, linkbuilding, nieuwe klanten, titel, zoekmachine, zoekresultaat, zoekwoord

Reacties

  1. TIMONE CONSULTANCY (@TimoneConsultan) zegt

    11 februari 2015 om 07:49

    RT @WebsiteCoachRdW: Hoe kunnen nieuwe klanten jou vinden? Google helpt – Blog http://t.co/4gu5UiAFvW

    Beantwoorden
  2. @w_ype zegt

    21 mei 2013 om 15:07

    RT @WebsiteCoachRdW: Hoe kunnen nieuwe klanten jou vinden? Google helpt – Blog http://t.co/4gu5UiSgnu

    Beantwoorden
  3. @SemperGS zegt

    16 oktober 2012 om 10:57

    RT @WebsiteCoachRdW: Hoe kunnen nieuwe klanten jou vinden? Google helpt – Blog http://t.co/uNHRowzS

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis minitraining
SUCCES met je site
aan.

(Bevat het simpele TaxiTrucje om snel de aandacht van je bezoeker te pakken.)

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website
- die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Riet de Wit - WebsiteCoachPersoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

titel

test

WordPress

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien