Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
  • Aanbod
    • Cursus Website Bouwen met Persoonlijke Begeleiding
  • Over
    • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
    • Portfolio
  • Contact
  • Blog

9 oktober 2014 door Riet 4 Reacties

Linkruil? Niet doen! 3 tips wat je beter wel kunt doen

“Linkruil: bent u geinteresseerd?”

monkeys

Regelmatig krijgen mijn klanten – ikzelf trouwens ook – het verzoek om linkjes te ruilen.

Met het argument dat onze websites dan beter gevonden zullen worden.


‘Hoe meer linkjes, hoe beter’ – maar is dat wel zo?

In de begintijd van het web zag je op veel websites een aparte pagina ‘Links’.
Maar ruilen om het ruilen, gaat tegenwoordig niet meer op.
Google is steeds slimmer geworden.

Een link van een niet-relevante site levert jou niks-nop-nada op.

Een pagina ‘Links’ opnemen op je website hoeft niet meer.

Je kunt er zelfs voor gestraft worden, in die zin dat je website juist zal dalen in de zoekresultaten. Omdat je je bedient van trucjes.

Krijg je een ruilverzoek zonder enige websitevermelding, zodat je niet eens kunt beoordelen of je met die ander geassocieerd wil worden, dan is de vraag waarschijnlijk afkomstig van een zgn. link-farm: een bedrijf dat Google probeert om de tuin te leiden met A-B-C linkjes. Misschien moet je er ook nog voor betalen.
Zo werkt het:
Bedrijf A linkt naar B en B linkt naar C.
C linkt vervolgens weer naar A.
Zo lijkt het alsof A en C geen linkjes ruilen.

Maar ook hier trapt Google steeds minder snel in.

Linkruilen: wat kun je wel doen

  1. In plaats van een pagina ‘Links’: verwijs binnen je artikelen naar relevante andere sites.
    Als die ander dat voor jou terugdoet (beste in een relevant artikel) dan wegen deze links voor Google wel mee.
  2. Link alleen naar andere websites die je vertrouwt en waarvan de inhoud relevant is.
    Websites waar je ook mee geassocieerd zou willen worden als Google niet bestond.
  3. Google hecht meer waarde aan links van gerenommeerde websites, dan van kleinere sites.
    Wat te doen, als je nog maar net begonnen bent? Kwalitatieve links krijg je niet zomaar.
    Denk aan kwantiteit: verwerf ‘likes’ en ‘shares’ in social media. (Hoe? dat lees je hier) 

Zorg voor interessante content en deel je artikelen via social media.
Wanneer je connecties vervolgens jouw artikel delen krijg jij organische ofwel natuurlijke links.
Die weegt Google mee.

Hoe krijg je ‘likes’ en ‘shares’? 10 tips 

Trek supersnel de aandacht en maak klanten van je bezoekers:
met overtuigende teksten door het simpele TaxiTrucje. 
Uitleg vind je in de minitraining ‘SUCCES met je Site’.
Gratis! Zodat jij ook snel meer klanten krijgt.

Lees meer

  • Hoe krijg je likes en shares: 10 tipsHoe krijg je likes en shares: 10 tips
  • Hoe kunnen nieuwe klanten jou vinden? Google helptHoe kunnen nieuwe klanten jou vinden? Google helpt
  • Klanten werven via internet in 10 stappenKlanten werven via internet in 10 stappen
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minutenOntdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • De allerbeste verkooptrucDe allerbeste verkooptruc
  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) paginaMet anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina

Categorie: Gevonden worden Tags: likes en shares, linkbuilding, linkruilen

Reacties

  1. Nabil zegt

    21 april 2020 om 22:39

    Toffe artikel en heel leerzaam. Ben sinds kort bezig met het linkbuilding gebeuren en leer er steeds meer van. Steeds vaker zie ik websites participeren in links ruilen. Dit heeft geen waarde. Social sharing is zeer belangrijk en de aandacht waard. Bedankt voor de informatie!

    Beantwoorden
    • Riet zegt

      22 april 2020 om 16:24

      Dankjewel Nabil!

      Beantwoorden
  2. Vacature Freelance Verkoper zegt

    24 januari 2017 om 14:15

    Thanks voor het artikel! Inderdaad wegen “social signs” tegenwoordiger steeds zwaarder voor de linkjuice.

    Ga zo en zo niet AB linkruilen, omdat het algoritme van Google dit al heel snel doorheeft en eerder een flag oplevert dan een stijging…

    Beantwoorden
  3. @slagter zegt

    19 januari 2015 om 14:56

    RT @WebsiteCoachRdW: Linkruil: niet doen! 3 tips wat je beter wel kunt doen – Blog http://t.co/1BdN3G7o3G

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis minitraining
SUCCES met je site
aan.

(Bevat het simpele TaxiTrucje om snel de aandacht van je bezoeker te pakken.)

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website
- die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Riet de Wit - WebsiteCoachPersoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien