Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Blogs
  • WebsiteCoach stopt

10 juni 2020 door Riet Reageer

Messcherpe Teksten en Magnetische Titels

Al schrijf je nog zulke fantastische teksten over je diensten… zolang je doelklant niet snapt wat de link is tussen

  1. hoe hij zijn probleem elke dag ervaart, en
  2. wat de eigenlijke veroorzaker daarvan is – het ‘ware’ probleem, waar jij de juiste oplossing voor hebt – gaat er geen belletje bij hem rinkelen dat hij bij jou moet zijn.

Dan sla je de plank mis.
Dan gaat er geen belletje bij hem rinkelen dat hij bij jou moet zijn.

Dan heb jij voor niets zoveel tijd in je schrijfsels gestoken…

Hoe sla je die brug tussen de dagelijkse frustratie van je doelklant en zijn ‘ware’ probleem (waar jouw oplossing ideaal voor is) zodat hij snapt dat hij bij jou moet zijn voor de beste Resultaten?
Om zijn probleem voor eens en altijd op te lossen?

Maak ze >> Herkenbaar <<

(Duhhuh… die had je zelf ook wel kunnen verzinnen, toch? 🙂
Maar je wil niet weten, hoeveel website eigenaren het vooral over hun eigen expertise hebben, waardoor de lezer niet snapt ‘What’s in it for Me’.)

Het ‘Probleem’ van je klant scherper benoemen

Wat zit er achter zijn eerstgenoemde Probleem?
Zoals hij het elke dag ervaart?
Neem de zintuigen daar in mee.

Bijvoorbeeld: “Ik werk keihard maar heb toch te weinig klanten.”

  • Hoe ziet en voelt dat? Wat denkt iemand naar aanleiding hiervan, hoe voelt hij zich, hoe ziet zijn dag eruit, hoe kijkt hij naar de wereld? Wat is daar een gevolg van?

Dat zou kunnen zijn:
“Ik voel me moe en gespannen; kan ik de rekeningen wel blijven betalen? Onrust.
Ruzie met partner die niet meer in mij gelooft. Ik begin ook aan mezelf te twijfelen: ben ik wel goed genoeg? Anderen draaien veel betere omzetten.
Voor de kinderen is er geen geld om leuke dingen te doen.
Door slecht slapen heb ik een kort lontje naar partner en kinderen, heb ik mezelf af en toe niet meer in de hand en is er geen leuke sfeer meer in huis.”

(Met een onderzoekje op social media kun je er snel achter komen wat jouw doelgroep het meest zal aanspreken. Hun eigen woorden kun je gebruiken in je content.)

Over elk deel van deze input kun je een blogpost maken, voor op je website, je nieuwsbrief, je social media.
Gaandeweg neem je hem mee naar het ware probleem, dan gaat hij inzien welk probleem de eigenlijke veroorzaker is en waar jij een oplossing voor hebt.

Zo schrijf je herkenbare content, messcherpe teksten, waarin jouw potentiële klant zich herkent. Hij ziet dat jij begrijpt in welke situatie hij verkeert en hoe hij zich voelt.
Daardoor stijgt zijn vertrouwen in jou, en dit verhoogt jouw Know-Like-Trust factor.

En hij ziet wat hij er nu werkelijk aan kan doen om het op te lossen.

Hoe blijf je uit de valkuil van ‘zoveel mogelijk info op mijn website zetten’?
Gebruik het eenvoudige TaxiTrucje zodat je snel een klik krijgt met je bezoeker.

Het ‘Resultaat’ magnetisch maken

Heb je enkele Resultaten voor je doelkant benoemd op je homepage of salespage? Kijk dan eens of je deze kunt aanscherpen zodat je nòg beter doordringt, bij dieperliggende wensen van jouw doelklant.

Stel dat jouw methode zorgt voor meer ‘Eigen regie’. 
Wat betekent ‘eigen regie’ in het dagelijks leven van jouw potentiële klant? Gebruik de zintuigen om je fantasie te prikkelen.

  • Hoe ziet zijn leven eruit vóórdat hij jouw dienst of product gebruikt? 
    Wat ziet, voelt, denkt, ervaart jouw doelklant?
  • Wat ziet, voelt, denkt, ervaart hij daarna anders, dankzij de verworven ‘eigen regie’? 
  • Waar wordt hij of zij wezenlijk blij van? Dat gaat boven ‘nice-to-have’.

Gebruik de “5x Waarom” techniek voor messcherpe teksten

Met de ‘5x Waarom’ techniek kom je bij een dieper motiverende Resultaten.
Je vraagt minstens 5x dóór met ‘Waarom?” 
Neem ook de zintuigen daar in mee.

Stel jij vindt ‘Eigen Regie’ een belangrijk Resultaat.
Vraag hierop dóór.

“Waarom is ‘eigen regie’ belangrijk?”
Antwoord: “Dan kan ik stoppen met ‘please-gedrag”.

“Waarom is ‘stoppen met ‘please-gedrag’ belangrijk, wat kun je dan, wat zie/voel/hoor/denk/ruik/proef je dan?”  
“Dan kan ik beter mijn grenzen aangeven, meer voor mezelf opkomen.”

“Waarom is beter je grenzen aangeven belangrijk, wat kun je dan, wat zie/voel/hoor/denk/ruik/proef je dan?”  
“Dan laat ik me niet meer bepalen door anderen. Ik word niet meer geleefd maar gà voor wat IK wil. Mijn eigen leven leiden, mijn doelen bereiken. Meer verdienen. Trots op mezelf zijn.”

“Waarom is dat belangrijk, wat kun je dan, wat zie/voel/hoor/denk/ruik/proef je dan?”  
“Dan kan ik mijn kinderen alles meegeven dat ze nodig hebben in het leven: tijd, aandacht, goede opleiding, materialen, etc.”

Hetzelfde kun je doen bij algemene antwoorden zoals:

“Mijn klanten worden er gelukkiger van”.
Hoe ziet ‘gelukkiger’ er uit? Waarom is ‘gelukkiger zijn’ belangrijk, wat kun je dan, wat zie/voel/hoor/denk/ruik/proef je dan? etc.

“Meer omzet”.
Waarom is meer omzet belangrijk, wat kun je dan, wat zie/voel/hoor/denk/ruik/proef je dan? Privé, zakelijk?

Vraag net zolang door totdat je op een diepere laag komt, die nòg beter resoneert bij jouw specifieke doelklant.

Noem NIET de naam van je methode

Althans, niet bovenaan je salespagina.
Bijvoorbeeld: “van je eetbuien af dankzij de KSM methode”
(ik verzin met opzet een methode, want die bestaat namelijk niet voor een leek).
Je lezer haakt meteen al af, het komt gewoon niet binnen.

Maar een valkuil is dit wel. Wij zitten allemaal in ons eigen verhaal, onze eigen bubbel. We hebben onze vakkennis en ervaring waar we vol van zijn. Wat op zich prima is natuurlijk.

Maar een leek zegt dat allemaal niets.
En als hij het wel allemaal zelf zou weten, dan zou hij jou niet nodig hebben.

Voorkòm daarom het noemen van de naam van je methode, van je programma, je traject, of welk aanbod dan ook.

Lees ook in dit blog hoe je messcherpe teksten en magnetische titels maakt, waarmee je supergemotiveerde klanten krijg. Ofwel hoe ik binnen 3 tellen besloot om wekenlang een gerantsoeneerd dieet met prijzige supplementen te volgen, terwijl ik niet eens te zwaar was.


Kijk ook even hier, voor Koppen Die Klikken:

Speciaal voor coaches, dienstverleners
en online-cursus makers:

Ontdek 5 simpele headline technieken voor meer verkopen

Download nu het Gratis Mini-Book
van De Conversie Club

Foto Mes: NIKOLAY OSMACHKO from Pexels

Categorie: Slimmer klanten werven

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

Onderwerpen:

  • Afbeeldingen in je blog (8)
  • Algemeen (5)
  • Beeldend kunstenaars (1)
  • Bloggen (17)
  • Boeken – aanraders (1)
  • Gevonden worden (17)
  • Grafische vormgeving (6)
  • Handige tools (12)
  • MailChimp (1)
  • Online training (2)
  • Slimmer klanten werven (31)
  • Testimonial (8)
  • Twitter-tips (1)
  • Video (3)
  • Website sneller maken (4)
  • Wordpress (40)

WordPress

  • Website onderhoud
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe
  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • Email funnel maken
  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
LEES MEER

Handige tools

  • Website onderhoud
  • Backups maken – zo raak je niks kwijt
  • Email funnel maken
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien