Je hebt wat te bieden, je bent goed in wat je doet.
Deelt enthousiast je kennis op je website.
Je bezoeker mag ALLES op je website lezen.
En dan het contactformulier invullen.
Maar waarom doet hij dat dan niet…
Waarschijnlijk verwacht je teveel van je bezoeker, zonder het te beseffen.
Teveel tekst roept vragen op die je bezoeker eerst niet had.
Hij raakt z’n draad kwijt in jouw verhaal, raakt gefrustreerd en vertrekt.
Je bezoeker heeft namelijk zijn eigen verhaal.
Moeilijk te zien vanuit jouw bubbel.
Dat is die blinde vlek.
Logisch, wanneer jij middenin je eigen verhaal zit.
Hoe omzeil je jouw blind spot?
Stap uit je eigen verhaal.
Geef antwoord op onbewuste vragen van je bezoeker:
- “Ben ik hier op de goede website, vind ik hier snel mijn antwoord?”
Zorg voor een duidelijke pay-off (waar gaat deze site over) en elevatorpitch in 1 zin (wat doe jij en voor wie). In WordPress gebruik je hiervoor de site-description. - “Begrijp jij mijn probleem?”
Bij welke problemen help jij. Welke resultaten boek jij, en hoe snel. Geeft herkenning en vertrouwen. Net als de twee volgende: - “Wie ben jij dan eigenlijk?”
Wat maakt jou tot deskundige, wat is je achtergrond, je expertise? - “Hoe werkte je methode bij anderen?”
Plaats testimonials van voormalige klanten over waar zij mee worstelden, welke bezwaren zij hadden vóórdat ze je inhuurden, en welke resultaten het hen opleverde. - “Hoe ga jij dat resultaat met mij bereiken? Welke inspanning lever jij? En wat moet ik zelf daarvoor doen?“
Beloof je bijvoorbeeld ’10 kilo afvallen en nooit meer hoeven lijnen’?
Licht dan toe wat de essentie is van jouw hulp: recepten, voedingskennis, of zelfs een bewustwordingsproces waardoor een klant beter in zijn vel gaat zitten en intuïtief nooit meer verkeerde eet-keuzes maakt. - “Wat kost het? Wat krijg ik daar allemaal voor? En is er garantie?”
- Je bezoeker beslist dan pas om contact op te nemen.
Of haakt af wanneer jouw dienst niet bij hem past. Zo selecteer jij ook nog eens de leukste klanten.
(Punt 3 t/m 6 niet persé in deze volgorde.)

TIP-TIP-TIP:
Leer jouw ideale klant kennen – binnen 10 minuten.
Maak de antwoorden makkelijk vindbaar.
Zorg voor een heldere structuur in het hoofdmenu.
En één opvallende knop per pagina waarmee je je bezoeker leidt naar zijn volgende stap.
Wat helpt:
Laat anderen kijken naar je website.
Vraag hen te kijken als potentiële klant.
- Wat spreekt aan
- Wat roept vragen op?
- Wat irriteert?
- Waar wordt het onduidelijk wat jij bedoelt?
- Waar verdwalen ze?
En jouw enthousiaste verhalen dan?
Daarvan maak je blogartikelen.
Per artikel verwijs je naar een bijhorende dienstenpagina/landingspagina.
Je artikelen promoot je via social media.
Zo komen veel bezoekers binnen.
En jij weet nu hoe je ze binnen kunt houden 🙂

Trek supersnel de aandacht en maak klanten van je bezoekers:
met overtuigende teksten door het simpele TaxiTrucje.
Uitleg vind je in de minitraining ‘SUCCES met je Site’.
Gratis! Zodat jij ook snel meer klanten krijgt.
WebsiteCoachRdW: Omzeil je blind spot en krijg zo de leukste klanten – Blog https://t.co/e2V9EziRjb #leads #genereren
RT @WebsiteCoachRdW: Omzeil je ‘blind spot’ en krijg zo de leukste klanten | supersites voor vrouwen http://t.co/RC0UEC5ejD