Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
  • Aanbod
    • Cursus Website Bouwen met Persoonlijke Begeleiding
  • Over
    • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
    • Portfolio
  • Contact
  • Blog

5 november 2013 door Riet 2 Reacties

Omzeil je blind spot en krijg zo de leukste klanten

Je hebt wat te bieden, je bent goed in wat je doet.
Deelt enthousiast je kennis op je website.

Je bezoeker mag ALLES op je website lezen.
En dan het contactformulier invullen.

Maar waarom doet hij dat dan niet…

Waarschijnlijk verwacht je teveel van je bezoeker, zonder het te beseffen.

Teveel tekst roept vragen op die je bezoeker eerst niet had.
Hij raakt z’n draad kwijt in jouw verhaal, raakt gefrustreerd en vertrekt.

Je bezoeker heeft namelijk zijn eigen verhaal.

Moeilijk te zien vanuit jouw bubbel.
Dat is die blinde vlek.
Logisch, wanneer jij middenin je eigen verhaal zit.

Hoe omzeil je jouw blind spot?

Stap uit je eigen verhaal.
Geef antwoord op onbewuste vragen van je bezoeker:

  1. “Ben ik hier op de goede website, vind ik hier snel mijn antwoord?”
    Zorg voor een duidelijke pay-off (waar gaat deze site over) en elevatorpitch in 1 zin (wat doe jij en voor wie). In WordPress gebruik je hiervoor de site-description.
  2. “Begrijp jij mijn probleem?”
    Bij welke problemen help jij. Welke resultaten boek jij, en hoe snel. Geeft herkenning en vertrouwen. Net als de twee volgende:
  3. “Wie ben jij dan eigenlijk?”
    Wat maakt jou tot deskundige, wat is je achtergrond, je expertise?
  4. “Hoe werkte je methode bij anderen?”
    Plaats testimonials van voormalige klanten over waar zij mee worstelden, welke bezwaren zij hadden vóórdat ze je inhuurden, en welke resultaten het hen opleverde.
  5. “Hoe ga jij dat resultaat met mij bereiken? Welke inspanning lever jij? En wat moet ik zelf daarvoor doen?“
    Beloof je bijvoorbeeld ’10 kilo afvallen en nooit meer hoeven lijnen’?
    Licht dan toe wat de essentie is van jouw hulp: recepten, voedingskennis, of zelfs een bewustwordingsproces waardoor een klant beter in zijn vel gaat zitten en intuïtief nooit meer verkeerde eet-keuzes maakt.
  6. “Wat kost het? Wat krijg ik daar allemaal voor? En is er garantie?”
  7. Je bezoeker beslist dan pas om contact op te nemen.
    Of haakt af wanneer jouw dienst niet bij hem past. Zo selecteer jij ook nog eens de leukste klanten.

(Punt 3 t/m 6 niet persé in deze volgorde.)

TIP-TIP-TIP:

Leer jouw ideale klant kennen – binnen 10 minuten.

Maak de antwoorden makkelijk vindbaar.
Zorg voor een heldere structuur in het hoofdmenu.
En één opvallende knop per pagina waarmee je je bezoeker leidt naar zijn volgende stap.

Wat helpt:

Laat anderen kijken naar je website.
Vraag hen te kijken als potentiële klant.

  • Wat spreekt aan
  • Wat roept vragen op?
  • Wat irriteert?
  • Waar wordt het onduidelijk wat jij bedoelt?
  • Waar verdwalen ze?

En jouw enthousiaste verhalen dan?

Daarvan maak je blogartikelen.
Per artikel verwijs je naar een bijhorende dienstenpagina/landingspagina.

Je artikelen promoot je via social media.
Zo komen veel bezoekers binnen.

En jij weet nu hoe je ze binnen kunt houden 🙂

Trek supersnel de aandacht en maak klanten van je bezoekers:
met overtuigende teksten door het simpele TaxiTrucje. 
Uitleg vind je in de minitraining ‘SUCCES met je Site’.
Gratis! Zodat jij ook snel meer klanten krijgt.

Lees meer

  • Hoe krijg je bezoekers op je website (korte video)Hoe krijg je bezoekers op je website (korte video)
  • Overtuig je lezer: in 4 stappenOvertuig je lezer: in 4 stappen
  • Autocue of teleprompter: presenteren zonder tekst uit je hoofd te lerenAutocue of teleprompter: presenteren zonder tekst uit je hoofd te leren
  • Waarom een doelgroep kiezen, dan sluit ik toch klanten uit?Waarom een doelgroep kiezen, dan sluit ik toch klanten uit?
  • Hoe kunnen nieuwe klanten jou vinden? Google helptHoe kunnen nieuwe klanten jou vinden? Google helpt
  • Crowdfunding: het publiek als financierCrowdfunding: het publiek als financier

Categorie: Slimmer klanten werven Tags: bezoekers, blind spot

Reacties

  1. @LeadFontein zegt

    16 november 2015 om 13:55

    WebsiteCoachRdW: Omzeil je blind spot en krijg zo de leukste klanten – Blog https://t.co/e2V9EziRjb #leads #genereren

    Beantwoorden
  2. Renate Janssen (@RenateJanssen2) zegt

    5 november 2013 om 12:03

    RT @WebsiteCoachRdW: Omzeil je ‘blind spot’ en krijg zo de leukste klanten | supersites voor vrouwen http://t.co/RC0UEC5ejD

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis minitraining
SUCCES met je site
aan.

(Bevat het simpele TaxiTrucje om snel de aandacht van je bezoeker te pakken.)

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website
- die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Riet de Wit - WebsiteCoachPersoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien