Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
    • 7 Succes Stappen in je mailbox
    • Gratis KLIKgesprek
  • Aanbod
    • Klantwervende website
    • ContentSessie
    • LearnDash + iDEAL
  • Over
    • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
    • Portfolio
  • Contact
  • Blog

18 juni 2015 door Riet Reageer

Overtuig je lezer: in 4 stappen

overtuigen in 4 alinea'sHerken je dit?
Je bent een kei in je vak, maar je vindt het moeilijk om je websitebezoeker te overtuigen.
Je verzandt in lange teksten. Of weidt teveel uit in je video.
En je bezoeker haakt af…

Hoe zou het zijn als je snel een pakkende tekst kon schrijven?

Het lijkt een opgave.
Gelukkig is er een beproefd en eenvoudig format. Hiermee wek je snel de interesse van jouw ideale klant en houd je de aandacht vast.

TIP: Leer jouw ideale klant kennen - binnen 10 minuten.

Dat format heb je gauw in de vingers.
Misschien al na het lezen van dit stukje.

En je kunt het gebruiken voor allerlei doeleinden, zoals blogartikelen, script voor een videopitch, intro naar een salespagina, ja zelfs bij het maken van een workshop.

Nieuwsgierig? Lees verder.


Overtuig je lezer in 4 stappen:

  1. De eerste alinea gaat over het Waarom.
    Je lezer moet zich eerst herkennen in een probleem (maak het herkenbaar, dramatiseer desnoods een beetje. Je hebt het hier nog niet over jouw oplossing).
  2. Je lezer vraagt zich nu af “Is deze oplossing wat ik zoek? Heb ik hier echt iets aan?”
    In deze alinea ga je kort in op het resultaat van jouw oplossing; nog niet op het proces.
    Toon het resultaat aan met cijfers, percentages, als je die hebt.
    Wat wil je dat je lezer onthoudt? Wat levert jouw oplossing op?
  3. “Hoe werkt het, wat moet ik leren of doen?”
    Deze alinea gaat (kort) in op het proces/product.
    Hoe is het Wat te bereiken. Is het gemakkelijk te leren? Is er een stappenplan bijvoorbeeld?
  4. “Waar kan ik het nog meer bij, of voor, gebruiken?”
    Hoe verder? Wat kan je lezer er allemaal mee in de praktijk.

Hou de volgorde* aan voor een zo groot mogelijk effect.
Deel je tekst op deze manier in.
Zo bedien je al je lezers met hun verschillende leerbehoeften.

En dan… Aktie!

Eronder plaats je een Call-to-Action. Zodat je lezer de door jou gewenste actie onderneemt.

(Je hebt het vast gemerkt: ik heb het format in de inleiding gebruikt 🙂 )

Overtuig je lezer in 4 stappen.
Tegenwoordig moet alles snel.
Houd daarom je teksten kort.
Nu je weet wat de essentie is, gaat dat vast lukken!


* Over de 4mat techniek

Bernice McCarthy ontwikkelde deze 4mat techniek om snel informatie over te dragen, aan leerlingen met elk verschillende leerstijlen.

  1. Het gros van de leerlingen wilde eerst weten waarom ze iets moesten leren, voordat het hen motiveerde. Daarom staat het Waarom bovenaan.
  2. De tweede grote groep wilde graag feiten zien.
  3. De derde groep wilde op voorhand weten hoe ze het aan moesten pakken
  4. en de vierde groep leerde het best door te doen en te ervaren.
Trek supersnel de aandacht en maak klanten van je bezoekers: met overtuigende teksten door het simpele TaxiTrucje.
Je vindt het TaxiTrucje in de minitraining 'SUCCES met je Site'.
Gratis!
Zodat jij ook snel meer klanten krijgt.

Lees meer

  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Video, audio of foto in de zijbalk IN COMBINATIE MET tekst? Simpel!Video, audio of foto in de zijbalk IN COMBINATIE MET tekst? Simpel!
  • Een heldere website-structuur: fijn voor je bezoeker, maar ook voor GoogleEen heldere website-structuur: fijn voor je bezoeker, maar ook voor Google
  • Website Killers die je onbewust op je website hebt gezetWebsite Killers die je onbewust op je website hebt gezet
  • Voorkom een knoppenrommel op je websiteVoorkom een knoppenrommel op je website
  • “‘Gratis gesprek’ aanbieden?? Je bent toch wat waard?!? Grrrrr…”“‘Gratis gesprek’ aanbieden?? Je bent toch wat waard?!? Grrrrr…”

Categorie: Bloggen

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis minitraining
SUCCES met je site
aan.

(Bevat het simpele TaxiTrucje om snel de aandacht van je bezoeker te pakken.)

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website
- die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Riet de Wit - WebsiteCoachPersoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien