Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
    • 7 Succes Stappen in je mailbox
    • Gratis sparringsgesprek
  • StrategischeWebsite Consult
  • Portfolio
  • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
  • Contact
  • Blog

18 juni 2015 door Riet Reageer

Overtuig je lezer: in 4 stappen

overtuigen in 4 alinea'sHerken je dit?
Je bent een kei in je vak, maar je vindt het moeilijk om je websitebezoeker te overtuigen.
Je verzandt in lange teksten. Of weidt teveel uit in je video.
En je bezoeker haakt af…

Hoe zou het zijn als je snel een pakkende tekst kon schrijven?

Het lijkt een opgave.
Gelukkig is er een beproefd en eenvoudig format waarmee je snel interesse wekt en de aandacht vasthoudt.

Dat format heb je gauw in de vingers.
Misschien al na het lezen van dit stukje.

En je kunt het gebruiken voor allerlei doeleinden, zoals blogartikelen, script voor een videopitch, intro naar een salespagina, ja zelfs bij het maken van een workshop.

Nieuwsgierig? Lees verder.


Overtuig je lezer in 4 stappen:

  1. De eerste alinea gaat over het Waarom.
    Je lezer moet zich eerst herkennen in een probleem (maak het herkenbaar, dramatiseer desnoods een beetje. Je hebt het hier nog niet over jouw oplossing).
  2. Je lezer vraagt zich nu af “Is deze oplossing wat ik zoek? Heb ik hier echt iets aan?”
    In deze alinea ga je kort in op het resultaat van jouw oplossing; nog niet op het proces.
    Toon het resultaat aan met cijfers, percentages, als je die hebt.
    Wat wil je dat je lezer onthoudt? Wat levert jouw oplossing op?
  3. “Hoe werkt het, wat moet ik leren of doen?”
    Deze alinea gaat (kort) in op het proces/product.
    Hoe is het Wat te bereiken. Is het gemakkelijk te leren? Is er een stappenplan bijvoorbeeld?
  4. “Waar kan ik het nog meer bij, of voor, gebruiken?”
    Hoe verder? Wat kan je lezer er allemaal mee in de praktijk.

Hou de volgorde* aan voor een zo groot mogelijk effect.
Deel je tekst op deze manier in.
Zo bedien je al je lezers met hun verschillende leerbehoeften.

En dan… Aktie!

Eronder plaats je een Call-to-Action. Zodat je lezer de door jou gewenste actie onderneemt.

(Je hebt het vast gemerkt: ik heb het format in de inleiding gebruikt 🙂 )

Overtuig je lezer in 4 stappen.
Tegenwoordig moet alles snel.
Houd daarom je teksten kort.
Nu je weet wat de essentie is, gaat dat vast lukken!


* Over de 4mat techniek

Bernice McCarthy ontwikkelde deze 4mat techniek om snel informatie over te dragen, aan leerlingen met elk verschillende leerstijlen.

  1. Het gros van de leerlingen wilde eerst weten waarom ze iets moesten leren, voordat het hen motiveerde. Daarom staat het Waarom bovenaan.
  2. De tweede grote groep wilde graag feiten zien.
  3. De derde groep wilde op voorhand weten hoe ze het aan moesten pakken
  4. en de vierde groep leerde het best door te doen en te ervaren.
  • Wil je een goede start maken met je eigen website?
    Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
    Vraag dan de gratis 7 stappen SuccesFormule aan.[/yellow_box]

     

Lees meer

  • Hoe krijg je likes en shares: 10 tipsHoe krijg je likes en shares: 10 tips
  • Moestuintje of Blog?Moestuintje of Blog?
  • Overzicht in je website met CategorieënOverzicht in je website met Categorieën
  • Autocue of teleprompter zelf makenAutocue of teleprompter zelf maken
  • Je website sneller makenJe website sneller maken
  • Heb jij al een banaan op je website?Heb jij al een banaan op je website?

Categorie: Bloggen

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis
7 stappen SuccesFormule
aan.

Voor wie

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website - die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Persoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
  • Video, audio of foto in de zijbalk IN COMBINATIE MET tekst? Simpel!
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • WordPress boeken – aanraders
  • Wit scherm (‘white screen of death’)? FTP to the rescue!
LEES MEER

Gevonden worden

  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Genesis 404 pagina
  • Google Webmaster Tools: website verifiëren met html-file en FileZilla
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • Ik stop ermee!
  • Hoge prijzen vragen “ja, maar wie wil dat betalen?”
  • Strategische Website – Consult
  • Sterke homepage tip van een Londonse taxichauffeur
  • Website Killers die je onbewust op je website hebt gezet
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Volgen?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

X
LearnDash CyberMonday deal! Kortingscodes voor
50% korting
Ook deze website gebruikt cookiesOk primaGeen tracking cookiesLees meer
Mijn cookie instellingen herzien