Ooit heb ik een prijzig dieet gevolgd, drie maanden lang.
Mijn gewicht was niet eens de reden.
De bijhorende supplementen waren ècht niet goedkoop.

Toch twijfelde ik geen moment om die investering te doen.
Door één korte testimonial:
“Ik zat in een burn out maar had binnen 4 dagen mijn energie weer terug”.
BENG!
Ik herkende “burn out” (zat ik ook in).
En “Snel mijn energie terug” – nou, ik wilde niks liever dan DAT.
Het was een fikse opgave, dat hele dieet.
Ik mocht in het begin een heleboel dingen niet eten. Van wat overbleef moest ik wekenlang elke dag ieder grammetje afwegen.
Maar ik was SU-PER-gemotiveerd,
Mijn energie terug: dat duurde bij mij wel iets langer dan 4 dagen (ik zat ook al langer in een burn out dan de testimonial-gever).
Maar omdat ik gaandeweg wat kilootjes kwijtraakte gaf het dieet me een gevoel van controle, iets wat ik tijdens die burn out helemaal kwijt was.
Ook leuk natuurlijk dat mijn favoriete kleding weer lekkerder zat.
De naam van het dieet was iets van ‘gezondheidsreset’. Of whatever… die testimonial is me véél beter bijgebleven.
Ik had nooit beseft dat ik een ‘gezondheidsreset’ nodig had, wanneer de link naar mijn probleem niet gelegd was; en zeker ook niet mijn verlangen aangeraakt werd.
Hoe krijg je zelf ook zulke supergemotiveerde klanten?
Toen ik een nieuw aanbod ging lanceren stond ik voor de uitdaging: hoe kan ik een magnetische en pakkende titel maken voor mijn aanbod?
Zodat mensen dóórklikken om er meer over te weten te komen. En klant willen worden natuurlijk.
Zelf trapte ik ook snel in de valkuil van het noemen van een methode.
De beruchte ‘blinde vlek’.
Bij een leek doet dat geen belletje rinkelen.
Een pakkende titel maken die raakt èn beklijft, hoe doe je dat?

Wat een titel magnetisch maakt, is wanneer er een onweerstaanbaar Resultaat in opgenomen is.
Het Taxi-Trucje blijkt ook nu heel handig, om niet te verzanden in de naam van je methode.
Stel dat ik een chaoot ben, dan is het handig om te weten dat ik dankzij het aanbod, ook een manier leer om veel gestructureerder te werken.
Maar heb ik wel zin om dat te leren?
Het Resultaat is belangrijker. Bijvoorbeeld dankzij het leren van een Structuur kan dat zijn: een hoop Tijdwinst. Beter nog, is wat ik allemaal kan doen met al die uitgespaarde tijd?
Dat is wat op een dieper nivo motiveert.
Koppen Die Klikken?
Speciaal voor coaches, dienstverleners en online-cursus makers:
Ontdek 5 simpele headline technieken voor meer verkopen
* is een affiliate link dwz. dat ik een kleine commissie krijg als jij iets bij hen bestelt, na het klikken op deze link. Het kost jou verder niets en het is voor mij een leuke motivatie om te blijven bloggen.
Geef een reactie