Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • WebsiteCoach stopt
  • Blog

8 juni 2020 door Riet Reageer

Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen

Ooit heb ik een prijzig dieet gevolgd, zo’n drie maanden lang.
Mijn gewicht was niet eens de reden.
De bijhorende supplementen waren ècht niet goedkoop.

Toch twijfelde ik geen moment om die investering te doen. 
Door één korte testimonial:

“Ik zat in een burn out maar had binnen 4 dagen mijn energie weer terug”. 

BENG!

Ik herkende “burn out” (zat ik ook in).
En “Snel mijn energie terug” – nou, ik wilde niks liever dan DAT. 

Het bleek nog een fikse opgave, dat hele dieet. 
Ik mocht in het begin een heleboel dingen niet eten. Van wat overbleef moest ik wekenlang elke dag ieder grammetje afwegen. 

Maar ik was SU-PER-gemotiveerd, 

Mijn energie terug: dat duurde bij mij wel iets langer dan 4 dagen (ik zat ook al langer in een burn out dan de testimonial-gever).

Maar omdat ik gaandeweg wat kilootjes kwijtraakte gaf het dieet me een gevoel van controle, iets wat ik tijdens die burn out helemaal kwijt was.
Ook leuk natuurlijk dat mijn favoriete kleding weer lekkerder zat.

De naam van het dieet was, als ik me goed herinner ‘de gezondheidsreset’. Of whatever… zoals je ziet is die testimonial me véél beter bijgebleven.

Hoe krijg je zelf ook zulke supergemotiveerde klanten?

Ik had nooit beseft dat ik een ‘gezondheidsreset’ nodig had, wanneer de link naar mijn probleem niet gelegd was; en zeker ook niet mijn verlangen aangeraakt werd.

Nu ik een nieuw aanbod ga lanceren sta ik voor de uitdaging: hoe kan ik een magnetische en pakkende titel maken voor mijn aanbod?
Zodat mensen dóórklikken om er meer over te weten te komen. En klant willen worden natuurlijk.

Zelf trap ik ook snel in de valkuil van het noemen van een methode. 

De beruchte ‘blinde vlek’.
Hebben we allemaal last van…

Bij een leek doet dat geen belletje rinkelen.

Een pakkende titel maken die raakt èn beklijft, hoe doe je dat?

Wat een titel magnetisch maakt, is wanneer er een onweerstaanbaar Resultaat in opgenomen is. 

Het Taxi-Trucje blijkt ook nu heel handig, om niet te verzanden in de naam van je methode.

Het TaxiTrucje vind je in de minitraining ‘Succes met je Site’.
Hiermee haal je snel de meest pakkende teksten voor oa. op je homepage. Teksten die direct bij je lezer binnenkomen. 
Vraag de gratis minitraining hier aan.

In het voorbeeld van dat dieet:

  • Punt A was de burn out, dat is waar ik vandaan wilde, dat zorgde voor herkenning.  
  • Punt B, mijn “energie terug” dat was mijn verlangen.
  • De Route daartussen: dat was het dieet.

In een salespagina of dienstenpagina heb je méér ruimte voor tekst, dan in een pakkende titel of naam.
Een pakkende titel hou je het liefst kort, en moet gemakkelijk beklijven.
Ik zou daarom niet alle drie de punten in de naam opnemen.

Punt B is het belangrijkste: het Resultaat. Dat moet mega-aantrekkelijk zijn voor je doelklant.

Combinaties

Een combinatie van A en B: zoals Van & naar titels bijvoorbeeld “Van burn out naar burn in”. Vond ik een heldere titel – dat boek heb ik destijds dus ook gekocht 😉

Combinatie A en Route bv. ‘Van je burn out af met de Gezondheidsreset”: dat had mij destijds niet gemotiveerd.
Voor mensen die de Route kennen kàn het een interessante meerwaarde geven, maar bij mensen die jouw methode niet kennen raak je geen herkenning of verlangen.

Combinatie B en Route bv. “20 kilo afvallen dankzij keto” is ook niet aansprekend voor iemand die nog nooit van keto heeft gehoord. 
Dan moet je eerst nog uitleggen wat keto is. Iemand moet gaan nadenken (in zijn hoofd gaan zitten) terwijl je eigenlijk een hartsverlangen wil raken.
Laat vaktermen en jargon achterwege. Omschrijf de Route in aantrekkelijke woorden die een leek kan begrijpen. Bv. “20 kilo afvallen binnen 10 weken” dat klinkt haalbaar. Met evt. nog een aansprekend voordeel dat de Route leuk maakt bv. “zonder honger te lijden”. Zolang de leek het maar direct snapt.

Een oplossing benoemen in de titel van je aanbod: dat is Route. Het ligt aan je doelklant of dat interessant is.
Route kan in een ondertitel. Maar je hebt dan al snel méér woorden nodig; zorg daarom voor woorden die het hart raken, anders zijn het afleiders.

Stel dat ik een chaoot ben, dan is het handig om te weten dat ik dankzij het aanbod, ook een manier leer om veel gestructureerder te werken.

Maar heb ik er zin in om dat te leren?
Het Resultaat is belangrijker. Bijvoorbeeld dankzij het leren van een Structuur kan dat zijn: een hoop Tijdwinst.
Beter nog, wat ik allemaal kan doen dankzij de tijd die ik straks uitgespaard heb. Dat is wat op een dieper nivo motiveert.

Een pakkende titel maken: mijn manier

Voor mijn nieuwe aanbod heb ik eerst een aantal relevante steekwoorden op papier gezet. Straks ga ik schiften, met behulp van het TaxiTrucje.

In mijn nieuwe aanbod krijgt mijn klant een Strategie, een overzichtelijke Structuur, een Raamwerk, waardoor hij doelgerichte blogcontent voor een heel jaar vooruit kan schrijven. Content die zijn doelklant rààkt.
In een strategisch raamwerk dat precies bij mijn klant past, niet iets wat je op internet vindt en maar voor jezelf passend moet zien te maken.

De woorden Structuur, Strategie, Raamwerk: daar zit een klant niet op te wachten. Die horen bij Route, ze zijn een hulpmiddel op weg naar het Resultaat. 

Het Resultaat van dit strategisch raamwerk is

  • Tijdsbesparing, rust, door niet steeds op het laatste moment weer een hap-snap-blog eruit te hoeven persen.
  • Met structuur, strategie, een raamwerk schrijf je gemakkelijk een aantal blogs vooruit.
  • Door de strategische opzet worden je lezers ‘opgevoed’ over jouw oplossing. Ze snappen dat jouw oplossing het beste bij hun probleem past,
  • Zien ze jou als expert, zo verhoog je jouw Know-Like-Trust factor.
  • Uiteindelijk levert het dus klanten en omzet op.

In 3 kolommen:

Kolom A = het Probleem: te weinig klanten. Geen inspiratie voor blogs en content.
Kolom Route = de weg naar de oplossing; blogthema’s in een logische structuur/schema, geeft een overvloed aan prikkelende ideeën voor blogs. Een ContentStrategie.
Kolom B = wat levert mijn oplossing op? Het Resultaat is een constante marketing welke automatisch loopt, zonder zelf de druk te ervaren dat je er weer eens een blog uit moet persen. Geeft rust, en klanten die als vanzelf komen.

Brainstorm: namen, woorden, synoniemen 

Ik ga vaak naar de site synoniemen.net om een net een iets ander woord te vinden dat toch dezelfde betekenis heeft, dezelfde lading dekt – of juist nog beter.

Voor woordcombinaties die klanten makkelijk onthouden zoek ik rijmwoorden of woorden die met dezelfde beginletter beginnen.

Daarvoor kijk ik op rijm-websites om op ideeën te komen (deze geeft leuke ideeën: https://www.rijmwoordenboek.nl/rijm).
En soms kijk ik op websites om woorden te vinden die met dezelfde letter beginnen (bv. Succes met je Site. Men noemt dit ‘alliteratie’ of ‘beginrijm’). 

De gevonden woorden en termen zet ik in de juiste kolommen. Zo loop ik niet het risico dat ik het straks alleen maar over de Route heb – de valkuil bij veel ondernemers.

Wat kwam er in mijn brainstorm naar voren:

  • Van droom naar klantenstroom > Van A naar B maar is te algemeen, zegt weinig over wat mijn contentstrategie oplevert
  • Bloggen met bezieling, Bezielde Blogstroom = Route, kan interessant zijn voor mensen die bewust op zoek zijn naar blogtips. Maar zegt niks over Resultaat dat mijn aanbod oplevert.
  • Van ‘geen idee’ naar content-zee = Van A naar B. maar erg vaag. Waar gaat Content-zee over? Vage term. Wat levert een Content-zee op?

Eens kijken wat er rijmt op Content en of ik daarmee op ideetjes kom voor Resultaten in Kolom B:

  • Blogcontent voor elk moment = te weinig concreet. Welk moment? Wat is hiervan het resultaat, waarom is dat belangrijk? Hoe ziet/ruikt/proeft/voelt dat?
  • Voor elk moment nieuwe blogcontent = idem
  • Het cement voor constante content = cement is een manier = Route. ‘Constante Content’ is ook Route, te vaag, te weinig concreet.
  • Geen concurrent door je blog-content = mwah… zegt ook te weinig over mijn aanbod denk ik. Liever geen aandacht schenken aan concurrentie en die vóór moeten blijven, dat associeert met ‘hard werken’.
  • Efficiënt naar constante blog content = efficiënt = een manier = Route, ‘constante blog-content’ is te algemeen, zegt niks over mijn aanbod. ‘Constant’: roept een vraag op, gaat dat over kwaliteit of kwantiteit.
  • Continu content = te algemeen, zegt niks over mijn aanbod. Klinkt alsof je een machientje aanzet dat onpersoonlijke blogs genereert.
  • Strategisch fundament onder je blogcontent = Route, niet aantrekkelijk. Wat levert een ‘strategisch fundament’ op.
  • Prominent aanwezig met je content = rijm is te ver weg, en zegt niks over mijn aanbod
  • Bekend door je Content = te algemeen, zegt niks over mijn aanbod
  • Je blogcontent klaar voor een jaar = ha ja: Resultaat! Een jaar lang geen stress meer over ideeën, wat refereert aan het probleem in kolom A. Yes.. dit gaat ‘m worden! 

Sommige vondsten zijn bruikbaar voor blogtitels of tussenkopjes.
Het is afhankelijk van jouw type klant, welk uiteindelijk resultaat hem of haar het meeste aanspreekt.

  • Waar is jouw klant gevoelig voor?
  • Wat is het resultaat van jouw aanpak, jouw methode? 

Maak je pakkende titel of naam

  1. Gebruik de kolommen A – Route – B.
  2. Zoek woorden, rijmwoorden, synoniemen. 
  3. Maak combinaties van woorden uit 2 kolommen.
  4. Check bij Google of er niet al een dergelijke naam of titel bestaat, en of die niet lijkt op een bestaand aanbod van iemand anders waardoor je titel verwarring kan wekken.

Lees verder in dit blog hoe je jouw teksten nog scherper maakt, zodat er direct belletjes gaan rinkelen in het hoofd van je klant.


Domeinnaam TIP:

Kijk altijd eerst bij https://sidn.nl of je gewenste domeinnaam nog vrij is. Nooit zomaar bij een hosting aanbieder ergens op internet checken. Ik heb al meegemaakt dat een interessante domeinnaam enkele dagen later was weggekaapt en te koop werd aangeboden.

Heb je een domeinnaam bedacht die nog vrij is, leg ‘m dan vast

  • ofwel bij Versio.nl* – als je de domeinnaam nog even wil parkeren. Je kunt ‘m ook gebruiken als je je aanbod onder een unieke URL wil vermarkten. Bij Versio geef je op dat die domeinnaam direct doorlinkt naar de salespage op je website. 
  • ofwel bij je eigen hoster, om te parkeren of te gebruiken bij je nieuwe website.

Met het TaxiTrucje schift je snel de meest pakkende teksten voor oa. op je homepage. Teksten die direct bij je lezer binnenkomen. 

Benieuwd naar dit eenvoudige Taxi-Trucje?
Je krijgt het in mijn gratis minitraining ‘Succes met je Site’.
Vraag de minitraining (7 stappen) hier aan.

* is een affiliate link dwz. dat ik een kleine commissie krijg als jij iets bij hen bestelt, na het klikken op deze link.

Categorie: Slimmer klanten werven

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Onderwerpen:

  • Afbeeldingen in je blog (8)
  • Algemeen (5)
  • Beeldend kunstenaars (1)
  • Bloggen (17)
  • Boeken – aanraders (1)
  • Gevonden worden (17)
  • Grafische vormgeving (6)
  • Handige tools (10)
  • MailChimp (1)
  • Online training (3)
  • Slimmer klanten werven (33)
  • Testimonial (8)
  • Twitter-tips (1)
  • Video (3)
  • Website sneller maken (4)
  • Wordpress (41)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe
  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • Email funnel maken
  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
LEES MEER

Handige tools

  • Email funnel maken
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien