Loop je ook wel eens door een winkelstraat, gezellig shoppen, winkels kijken?
Iedere winkelier hoopt dat jij je goeie geld bij hèm achterlaat.
Niet bij de winkel ernaast.
Ga jij daarom bij iedere winkel binnen?
Lijkt me niet.
Alleen daar waar iets aangeboden wordt dat jouw interesse heeft.
Of opwekt, omdat je ineens denkt: o wat handig, dat kan ik gebruiken!
Zo werkt het ook als jij iets aanbiedt:
iemand gaat pas op jouw aanbod in als hij al geïnteresseerd is.
Of geattendeerd wordt op een probleem waar hij nog geen geschikte oplossing voor heeft gevonden.
Het lijkt alsof je moet wachten tot de ander initiatief neemt
Maar eigenlijk leg jij de basis door in te spelen op een behoefte van de ander.
Zonder jezelf voorop te stellen.
Pas dan kun je contact leggen.
Dat is de basis van slimme marketing:
- Jij weet (voor jezelf) wat jouw expertise is.
- Jij weet welke behoeftes je daarmee vervult, welke problemen je oplost.
- Jij weet voor welke mensen je dat kunt doen.
- Jij weet waar je die mensen kunt vinden.
- en jij weet hoe je jouw oplossing vertelt aan die mensen op zo’n manier dat zij potentiële klanten worden.
En als je dat nog niet weet, lees dan hier enkele doelgroep kiezen tips en waar je je doelgroep kunt vinden.
Dus waarom zou je een doelgroep kiezen?
- Je klant krijgt een helder beeld van jou, kan meteen inschatten of wat jij doet interessant voor hem is.
- Je hoeft geen gesprekken meer te voeren met mensen die niet in jouw doelgroep thuishoren en uiteindelijk toch weer afhaken.
- Hij kan mensen in zijn netwerk tippen over jou (gratis reclame!)
- Je gaat je meer verdiepen in 1 onderwerp, waardoor je er steeds meer vanaf weet en men jou als expert gaat zien.
- Omdat het jezelf fantastisch helpt om te focussen.
Door te kiezen komt jouw ideale klant op jóu af.
Hoe meer je je beperkt, hoe groter je aantrekkingskracht wordt!
Je bouwt vertrouwen op: mensen gaan je als een expert zien, en daar doen ze het liefste zaken mee.
Bij problemen met je nieren ga je zelf ook liever naar een nierspecialist, dan naar de huisarts die overal een beetje vanaf weet.
“@WebsiteCoachRdW: Waarom een doelgroep kiezen, dan sluit ik toch klanten uit? – Blog http://t.co/vdXx3HEnbE” | Precies!
Artikel boordevol tips >> RT @websitecoachrdw: Waarom een doelgroep kiezen, dan sluit ik toch klanten uit? – Blog http://t.co/y7DWLekOEk