Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Blogs
  • WebsiteCoach stopt

12 november 2010 door Riet 2 Reacties

Waarom een doelgroep kiezen, want dan sluit ik toch klanten uit…

Loop je ook wel eens door een winkelstraat, gezellig shoppen, winkels kijken?

Iedere winkelier hoopt dat jij je goeie geld bij hèm achterlaat.
Niet bij de winkel ernaast.

Ga jij daarom bij iedere winkel binnen?
Lijkt me niet.

Alleen daar waar iets aangeboden wordt dat jouw interesse heeft.
Of opwekt, omdat je ineens denkt: o wat handig, dat kan ik gebruiken!

Zo werkt het ook als jij iets aanbiedt:

iemand gaat pas op jouw aanbod in als hij al geïnteresseerd is.
Of geattendeerd wordt op een probleem waar hij nog geen geschikte oplossing voor heeft gevonden.

Het lijkt alsof je moet wachten tot de ander initiatief neemt

Maar eigenlijk leg jij de basis door in te spelen op een behoefte van de ander.
Zonder jezelf voorop te stellen.
Pas dan kun je contact leggen.

Dat is de basis van slimme marketing:

  1. Jij weet (voor jezelf) wat jouw expertise is.
  2. Jij weet welke behoeftes je daarmee vervult, welke problemen je oplost.
  3. Jij weet voor welke mensen je dat kunt doen.
  4. Jij weet waar je die mensen kunt vinden.
  5. en jij weet hoe je jouw oplossing vertelt aan die mensen op zo’n manier dat zij potentiële klanten worden.

En als je dat nog niet weet, lees dan hier enkele doelgroep kiezen tips en waar je je doelgroep kunt vinden.

Dus waarom zou je een doelgroep kiezen?

  • Je klant krijgt een helder beeld van jou, kan meteen inschatten of wat jij doet interessant voor hem is.
  • Je hoeft geen gesprekken meer te voeren met mensen die niet in jouw doelgroep thuishoren en uiteindelijk toch weer afhaken.
  • Hij kan mensen in zijn netwerk tippen over jou (gratis reclame!)
  • Je gaat je meer verdiepen in 1 onderwerp, waardoor je er steeds meer vanaf weet en men jou als expert gaat zien.
  • Omdat het jezelf fantastisch helpt om te focussen.

Door te kiezen komt jouw ideale klant op jóu af.

Hoe meer je je beperkt, hoe groter je aantrekkingskracht wordt!
Je bouwt vertrouwen op: mensen gaan je als een expert zien, en daar doen ze het liefste zaken mee.
Bij problemen met je nieren ga je zelf ook liever naar een nierspecialist, dan naar de huisarts die overal een beetje vanaf weet.


Categorie: Slimmer klanten werven Tags: doelgroep bepalen, elevator pitch in 1 zin, expert, expertise, ideale klantprofiel, klant op je af laten komen, klanten werven via internet in 10 stappen, marketing, offline, online, probleem oplossen

Reacties

  1. @vindjeklant zegt

    31 juli 2013 om 18:22

    “@WebsiteCoachRdW: Waarom een doelgroep kiezen, dan sluit ik toch klanten uit? – Blog http://t.co/vdXx3HEnbE” | Precies!

    Beantwoorden
  2. @StanLenssen zegt

    6 mei 2013 om 14:43

    Artikel boordevol tips >> RT @websitecoachrdw: Waarom een doelgroep kiezen, dan sluit ik toch klanten uit? – Blog http://t.co/y7DWLekOEk

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

Onderwerpen:

  • Afbeeldingen in je blog (8)
  • Algemeen (5)
  • Beeldend kunstenaars (1)
  • Bloggen (17)
  • Boeken – aanraders (1)
  • Gevonden worden (17)
  • Grafische vormgeving (6)
  • Handige tools (12)
  • MailChimp (1)
  • Online training (2)
  • Slimmer klanten werven (31)
  • Testimonial (8)
  • Twitter-tips (1)
  • Video (3)
  • Website sneller maken (4)
  • Wordpress (40)

WordPress

  • Website onderhoud
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe
  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • Email funnel maken
  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
LEES MEER

Handige tools

  • Website onderhoud
  • Backups maken – zo raak je niks kwijt
  • Email funnel maken
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien