Tegenwoordig kun je als bedrijf niet meer zonder Social Media.
Het kost een hoop tijd.
En wat heb je er nou aan?
1. Je bereikt gemakkelijk je doelgroep.
Veel mensen hebben zich aangemeld bij online netwerken zoals LinkedIn, Facebook, Hyves, etcetera.
Binnen die online netwerken bestaan weer groepen waar ze lid van kunnen worden of zijn.
Misschien heb je zelf ook al een profiel aan gemaakt binnen zo’n netwerk en ben je zelf ook al lid van een groep binnen zo’n netwerk.
Zo niet:
- Bedenk vantevoren wat je doel is
- waar jouw ideale klanten zitten, kies het juiste netwerk.
- Spreek/schrijf in de taal van degene die je wil bereiken.
- Reageer altijd als iemand je een berichtje stuurt.
2. Je bouwt relaties op.
Ook al is het virtueel, toch kunnen ze leiden tot opdrachten.
Onderhoud je relaties dus goed. Help anderen, ook al denk je dat je gratis adviezen zit weg te geven.
Klanten gunnen graag hun opdracht aan iemand die verstand van zaken heeft, maar vooral ook aan iemand die ze sympathiek vinden.
3. Je werkt aan je naamsbekendheid.
Je kunt je blogs aanbevelen in je social-media berichtjes.
Vergeet de mond-tot-mond-reclame niet: mensen verwijzen gemakkelijk hun vrienden, kennissen en relaties door naar jouw site, als ze vinden dat daar relevante informatie opstaat. Je naamsbekendheid kan zich op die manier heel snel verspreiden.
4. Je legt linkjes naar jouw website.
Google indexeert deze pagina’s heel goed omdat ze vaak actueel zijn. Verwijs dus vooral naar je website, ook als je reageert op berichten van anderen.
Hoeveel tijd kost dat nou?
Inclusief het schrijven van je blog, door alle onderdelen met elkaar te verbinden: reken op een uur per dag, gemiddeld.
In het begin meer, omdat je alle onderdelen goed op moet zetten. Tegenwoordig kun je in je social media-accounts heel veel informatie kwijt.
Combineer Social Media met je website
- laat je expertise zien in artikelen op je blog,
- via Social Media attendeer je je netwerk op je blog,
- zo kunnen je tips en linkjes heel snel doorgegeven worden aan de achterban van je volgers.
Je krijgt meer bezoekers op je blog/website, je vergroot je naamsbekendheid.
Meer bezoekers op je blog = meer potentiële nieuwe klanten.
Geef een reactie