Het mooie van internet is dat je gevonden kunt worden.
Mensen zoeken op internet oplossingen voor hun problemen, antwoorden op hun vragen.
Als je regelmatig iets publiceert dat waarde heeft voor jouw doelgroep leert men jou daardoor als expert kennen.
Onder je blogs kunnen zij met je communiceren: jij wordt toegankelijk, waardoor je vertrouwen opbouwt.
En mensen komen graag terug op je site als daar steeds nieuwe interessante informatie te vinden is.
Een blog
- is van jou! Je kunt natuurlijk ook publiceren op Linkedin, Facebook, Twitter, maar na verloop van tijd verdwijnen je artikelen uit beeld. Op je blog daarentegen blijven je artikelen vindbaar en leesbaar; en daardoor blijven ze als marketingtool werken.
- is een geweldige manier om je deskundigheid te laten zien, je kennis te delen, vertrouwen te winnen, kortom aan marketing te doen.
- is goed voor je personal branding. Bloggen verhoogt je ‘Know-Like-Trust’ factor: mensen die je nog nooit ontmoet hebt, kunnen je leren kennen zonder dat je ze ooit gesproken hebt.
- onderscheidt je van concurrenten die niet bloggen. Mensen vertrouwen eerder iemand die ze al een beetje hebben leren kennen door het lezen van je blog. Zeker als daar ook nog een testimonials opstaan van tevreden klanten.
- Mensen kunnen op je blog reageren, je kunt de conversatie/discussie aangaan. Het maakt je authentiek, transparant, kenbaar, uniek.
- Je blog verhoogt je vindbaarheid op internet: Google is dol op websites waar regelmatig iets nieuws verschijnt en zal eerder jouw blog voorschotelen aan zoekers, dan een website waar niets op gebeurt.
Heb je een nieuwsbrief waarin interessante artikelen verschijnen, dan worden mensen regelmatig aan jou herinnerd – op een positieve manier.
Dit heeft meer effect dan wanneer jouw site onder iemands favorieten geschaard wordt. Mensen hebben vaak toch geen tijd om daar in te kijken.
Je bouwt aan je netwerk en aan je naamsbekendheid, terwijl je de deur niet uithoeft.
Sterke marketingstrategie
Het schrijven van interessante artikelen, in combinatie met het gebruik van Social Media is een sterke marketingstrategie.
Zorg dat je ook aanwezig bent op Linkedin, Twitter, facebook, Google+, Pinterest, etc. etc.
Kies een paar socialmedia-kanalen die bij je passen, want allemaal is niet te doen.
Schrijf in je profiel wat je voor je doelgroep kunt betekenen.
Plaats steeds een update zodra je een blog hebt geplaatst op je website.
Help anderen bij vragen, reageer op stellingen, babbel af en toe voor de gezelligheid: lezers willen ook weten of je gewoon een leuk mens bent waar het mee klikt.
Je volgers/fans/connecties
- leren jou kennen als deskundige
- verwijs je naar je website/blog, waar ze zich kunnen abonneren op je nieuwsbrief
- kunnen jouw artikel delen met hun volgers/fans/connecties,
Je krijgt meer bezoekers op je blog/website, je vergroot je naamsbekendheid.
Meer bezoekers op je blog = meer potentiële nieuwe klanten.
De basis van alles is: jouw ideale klant kennen.
Voor hem – of haar – doe je het uiteindelijk.
Dus zorg dat je De KLIK met hem krijgt.
Speciaal voor coaches, dienstverleners
en online-cursus makers:
Ontdek 5 simpele headline technieken voor meer verkopen

Waarom zou je bloggen? http://t.co/CYM37rJbcS
In mijn pogingen mijn website meer bekendheid te geven en beter vindbaar te zijn bezocht ik eerder vele tientallen websites. Op jouw website vind ik een veelheid van tips met zo’n heldere uiteenzetting dat ik me graag inschrijf voor het ontvangen van de weblog-tips. Ik heb er nu al mijn voordeel mee gedaan.
Anneke van Romondt
Goh Anneke, echt leuk te horen dat je er veel aan hebt. Bedankt voor je reactie en veel succes met je website!