Succes met je Site

voor coaches • trainers • consultants

  • Gratis
  • Aanbod
    • Cursus Website Bouwen met Persoonlijke Begeleiding
  • Over
    • Over Riet
    • Wat zeggen anderen
    • Portfolio
  • Contact
  • Blog

7 september 2010 door Riet 3 Reacties

Waarom zou je bloggen?

Het mooie van internet is dat je gevonden kunt worden.
Mensen zoeken op internet oplossingen voor hun problemen, antwoorden op hun vragen.

Als je regelmatig iets publiceert dat waarde heeft voor jouw doelgroep leert men jou daardoor als expert kennen.

Onder je blogs kunnen zij met je communiceren: jij wordt toegankelijk, waardoor je vertrouwen opbouwt.

En mensen komen graag terug op je site als daar steeds nieuwe interessante informatie te vinden is.

Een blog

  • is van jou! Je kunt natuurlijk ook publiceren op Linkedin, Facebook, Twitter, maar na verloop van tijd verdwijnen je artikelen uit beeld. Op je blog daarentegen blijven je artikelen vindbaar en leesbaar; en daardoor blijven ze als marketingtool werken.
  • is een geweldige manier om je deskundigheid te laten zien, je kennis te delen, vertrouwen te winnen, kortom aan marketing te doen.
  • is goed voor je personal branding. Bloggen verhoogt je ‘Know-Like-Trust’ factor: mensen die je nog nooit ontmoet hebt, kunnen je leren kennen zonder dat je ze ooit gesproken hebt.
  • onderscheidt je van concurrenten die niet bloggen. Mensen vertrouwen eerder iemand die ze al een beetje hebben leren kennen door het lezen van je blog. Zeker als daar ook nog een testimonials opstaan van tevreden klanten.
  • Mensen kunnen op je blog reageren, je kunt de conversatie/discussie aangaan. Het maakt je authentiek, transparant, kenbaar, uniek.
  • Je blog verhoogt je vindbaarheid op internet: Google is dol op websites waar regelmatig iets nieuws verschijnt en zal eerder jouw blog voorschotelen aan zoekers, dan een website waar niets op gebeurt.

Heb je een nieuwsbrief waarin interessante artikelen verschijnen, dan worden mensen regelmatig aan jou herinnerd – op een positieve manier.
Dit heeft meer effect dan wanneer jouw site onder iemands favorieten geschaard wordt. Mensen hebben vaak toch geen tijd om daar in te kijken.

Je bouwt aan je netwerk en aan je naamsbekendheid, terwijl je de deur niet uithoeft.

Sterke marketingstrategie

Het schrijven van interessante artikelen, in combinatie met het gebruik van Social Media is een sterke marketingstrategie.

Zorg dat je ook aanwezig bent op Linkedin, Twitter, facebook, Google+, Pinterest, etc. etc.
Kies een paar socialmedia-kanalen die bij je passen, want allemaal is niet te doen.
Schrijf in je profiel wat je voor je doelgroep kunt betekenen.

Plaats steeds een update zodra je een blog hebt geplaatst op je website.
Help anderen bij vragen, reageer op stellingen, babbel af en toe voor de gezelligheid: lezers willen ook weten of je gewoon een leuk mens bent waar het mee klikt.

Je volgers/fans/connecties

  • leren jou kennen als deskundige
  • verwijs je naar je website/blog, waar ze zich kunnen abonneren op je nieuwsbrief
  • kunnen jouw artikel delen met hun volgers/fans/connecties,

Je krijgt meer bezoekers op je blog/website, je vergroot je naamsbekendheid.
Meer bezoekers op je blog = meer potentiële nieuwe klanten.

De basis van alles is: jouw ideale klant kennen.
Voor hem – of haar – doe je het uiteindelijk.
Dus zorg dat je De KLIK met hem krijgt.

TIP-TIP-TIP:

Leer jouw ideale klant kennen – binnen 10 minuten.

Lees meer

  • Waarom Social Media?Waarom Social Media?
  • Wat is online marketing?Wat is online marketing?
  • Klanten werven via internet in 10 stappenKlanten werven via internet in 10 stappen
  • Slimmer klanten wervenSlimmer klanten werven
  • Wat doe je met 1019 ongelezen nieuwsbrieven?Wat doe je met 1019 ongelezen nieuwsbrieven?
  • Help, waar moet ik over bloggen?Help, waar moet ik over bloggen?

Categorie: Bloggen Tags: bloggen-linkedin-twitter, Blogtips, BLT, marketingstrategie, naamsbekendheid, nieuwsbrief, online marketing, Social Media, waarom bloggen, weblog-tips, weblogtips

Reacties

  1. @mariskabijl zegt

    11 september 2014 om 15:52

    Waarom zou je bloggen? http://t.co/CYM37rJbcS

    Beantwoorden
  2. Anneke van Romondt zegt

    25 oktober 2010 om 11:09

    In mijn pogingen mijn website meer bekendheid te geven en beter vindbaar te zijn bezocht ik eerder vele tientallen websites. Op jouw website vind ik een veelheid van tips met zo’n heldere uiteenzetting dat ik me graag inschrijf voor het ontvangen van de weblog-tips. Ik heb er nu al mijn voordeel mee gedaan.
    Anneke van Romondt

    Beantwoorden
    • Riet de Wit zegt

      25 oktober 2010 om 12:25

      Goh Anneke, echt leuk te horen dat je er veel aan hebt. Bedankt voor je reactie en veel succes met je website!

      Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Wil je een goede start maken met je eigen website?
Of de basis nog eens goed onder de loep nemen?
Vraag dan de gratis minitraining
SUCCES met je site
aan.

(Bevat het simpele TaxiTrucje om snel de aandacht van je bezoeker te pakken.)

Ik help jou, Zelfstandig Professional, aan een website
- die je zelf kunt beheren,
- zonder veel technisch gedoe
- in een klantwervende opzet
- die goed gevonden wordt
- die leesbaar blijft op smartphones en tablets
- en de bezoeker leidt naar de door jou gewenste actie.

Riet de Wit - WebsiteCoachPersoonlijke aandacht en geduld, integriteit en kwaliteit, daar sta ik voor.
Wie ben ik?

Testimonials

Ik hou Riets blog altijd goed in de gaten, want ze geeft super handige Wordpress-tips. En ze schrijft ze ook nog zo lekker op ;-)
Kitty Kilian

"Ik kon alleen Googelen en e-mailen.
De workshop ‘Website in 1 dag’ was een grote stap vooruit voor mij. Het eigen beheer van mijn website geeft een heel vrij gevoel. Je bent onafhankelijk en kunt nieuwe ideeën direct zelf op je website zetten."

Ellen-Petra Olde Damink

“Dankzij de tips uit de websitescan had ik in 2 dagen meer bezoekers dan voorheen in 2 weken!"
Jeannette van Gelder

"Every question I have Riet answers with patience, till I really understand and feel happy."
Robijn Tilanus, improvisatiecoach
(Meer testimonials)

Meest gelezen:

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Online training maken: met LearnDash
  • Foto verkleinen: werkt in je voordeel
  • Eenvoudig tekst toevoegen over een foto
  • Welk lettertype is dat?
  • Linken naar een plek binnen een pagina: met anchorlinks
  • Hoe maak je een email link in WordPress, spam-safe

WordPress

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Stop Spam met Honeypot for ContactForm 7
  • Kies voor betrouwbare WordPress hosting
  • Logo maken voor je website: wel of niet nodig?
LEES MEER

Gevonden worden

  • Met anchorlinks: linken naar een plek BINNEN een (andere) pagina
  • Helpt jouw 404 pagina je bezoeker, of jaag je hem weg?
  • Meer bezoekers met een optimale beschrijving van je afbeeldingen
  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Genesis 404 pagina
LEES MEER

Bloggen

  • Gratis website vergelijken: JouwWeb, Jimdo, Wix, Weebly, WordPress.com. En SquareSpace
  • Overzicht in je website met Categorieën
  • Meer bezoekers? Gebruik Power Words in je blogtitel
  • Overtuig je lezer: in 4 stappen
  • Moestuintje of Blog?
LEES MEER

Slimmer klanten werven

  • “Heb jij de oplossing voor mijn probleem?
  • Ontdek jouw ideale klant in 10 minuten
  • Je aanbod Magnetisch maken
  • Messcherpe Teksten en Magnetische Titels
  • Pakkende titel maken, om supergemotiveerde klanten te krijgen
LEES MEER

Handige tools

  • SEO booster: kennisbank op je website
  • Eenvoudig contactformulier op je wordpress website
  • Hoe Magie werkt. Ook voor jou. En niet moeilijk.
  • MailChimp: laatste nieuwsbrief sturen aan nieuwe inschrijvers?
  • Welk lettertype is het?
LEES MEER

Snelle uitleg over:

Klanten werven | SEO |
WordPress | Websitebouw

Connecten?

linkedintwitterfacebook

Privacy verklaring
Algemene info WebsiteCoach
Genoemde prijzen op deze website zijn excl. 21% BTW.

Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Log in

Ook deze website gebruikt cookies: om de website goed te laten werken, en anoniem het gebruik van de website te analyseren.
En cookies waardoor jij feedback kunt geven of berichten kunt delen op social media.
OkNeeInfo
Mijn cookie instellingenherzien