Emailmarketing
Je hebt vast wel eens een gratis e-book gedownload waarbij je je mailadres moest invullen. Dit soort emailmarketing noemen we marketing automation, waarbij jouw gegevens worden opgeslagen en je automatisch diverse mails ontvangt (je komt dan in een flow terechtkomt).
Na de aanvraag van het e-book ontvang je een bevesting per mail met daarbij eventueel een direct link naar de download. Het kan ook zijn dat de download van het e-book in een volgende mail gestuurd wordt.
Vervolgens ontvang je 3 weken of langer een mail over het e-book met de vraag of dit interresant voor je is met daarbij ook een call to action om een afspraak te maken.
Stel dat je het e-book niet download of hebt gedownload dan zal je een ander soort mail kunnen krijgen.
Op basis van jou actie kom je in een bepaalde flow terecht waarbij je verschillende mails zal ontvangen.
Email marketing automation helpt je om relevante berichten naar je abonnees te kunnen sturen.
Je kan dit op op diverse manieren inzetten, van het aanbieden van een gratis e-book op Linked-In tot aan het aanbieden van een e-book op het moment dat iemand de website verlaat.
Website Coach kan je hier meer over vertellen en samen kunnen we dan bepalen wat voor jou hierin de beste oplossing kan zijn.